15 Mayıs 2015

Alkali Yasam



Bir süredir aldığım kilolarla başım dertte. Aslında öle çok aman aman kilom yok ama şundan altı yedi ay öncesine kadar 34 beden olan ben şu an 38 bedene merdiven dayayınca eyvahlar olsun demeye başladım. Çünkü bu kilo olayında almaya başlayınca ucu bucağı olmadığını biliyorum.



Ne yapsam nasıl yapsam die epeydir araştırma yapıyordum. Çok büyük bir fazlam olmadığı ve vermem gereken 6 - 7 kilom olduğum için
koştur koştur beni perişan edecek bi diyet yapmaktansa sağlıklı bir şeyler deneyeyim dedim ve alkali diyette karar kıldım.

Günlük su tüketimim die söze başlamak isterdim ama, maalesef benim günlük su tüketimim yok. Aylık su tüketim 4 yada 5 bardak en fazla. Hal böyle olunca önce su içmeyi öğrenmem gerek. ve bana en yakın en sağlıklı diyet alkali diyet gibi geldi bu durumda.

Bol bol su içmenin yanı sıra sağlıklı gıdalar tüketiyorsun bu diyette. E açta kalmıyorsun. Daha ne olsun...

Gelelim alkali yaşamın ne olduğuna;
Vücudumuzun direncini koruması için kanımızın ph değerinin 7,4 değerinde olması gerekliymiş. Hücrelerimizde sıvı değerinin ise 7,2 olması gerekiyormuş. İşte bu bağışıklık sisteminin en önemli öğesi olan ph değerini alkali yiyecekler ve alkali su ile koruyoruz.
Yaptığım araştırmalar neticesinde bu yaşam tarzının %60-65'ini beden sağlığı için alkali beslenmenin, %35 - 40'ını ruh sağlığı için doğru nefes alma ve spor yapmanın oluşturduğunu öğrendim.

Adımı  alkali su ile attım ve hemen alkali suyumu hazırladım.
Peki alkali nedir ne işe yarar?
İçtiğimiz suların alkali düzeyinin az olması hücreler tarafından rahat emilmemesine ve cildimiz kurumasına sebep oluyormuş.Alkali suyun hücreler tarafından emilimi daha kolay olurmuş.
Toksinlerin ve asitlerin daha kolay dışarı atılmasına yardımcı olurmuş alkali su.
Cilt kuruluğunda azalmalar, yağ yakmak, metabolizmanın hızlanması da faydalarından...

Alkali suyun tarifine gelince;
2lt suyun içine 1 yemek kaşığı ingiliz karbonatı ekleyerek karıştırıyoruz ve gün boyu bu suyu tüketiyoruz. İşet bu kadar basit :)

İşin birde yiyecek kısmı var tabi:
Asitli yiyecekler ve alkali yiyecekler die bölüyoruz artık hayatımızda ki besinleri.

Asitli yiyecekler listesi;

Alkali Yiyecekler Listesi;


Kendime henüz bir diyet listesi hazırlamadım. Yarın onunla ilgilenmeyi planlıyorum. Listemi hazırladığım zaman sizlerle de paylaşırım. 

Herkese sağlıklı yaşamlar dilerim :)



2 yorum:

  1. Kolay gelsin:) Ayni sorun bende de var,Cabam tekrar 36 beden olmak,su an 38 ...

    En ucuz ve dogal alkali su,limonlu sudur..Denediniz Mi bilmiyorum.Ayrica Sassy Su da ;zencefil,taze nane,salatalik,limondan olusur ,alkalidir...

    Su tüketme sorunumuzda ortakmis:)

    Ev karbonatida alternatif olarak kullanilabilir... Saglikli Beslenme,spor,diyet,vs...konularinda yazigim bir blogum var... beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonlu suyun faydalarını içim kolaylığını da duydum, ama suya olan antipatimden dolayı denemedim tahmin edeceğin üzere :)
      Ama denemeye değer... Nasılsa su tüketimine karar verildi artık :)
      Bloguna mutlaka uğruycam :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bloglar
mobilya kulübü