28 Ağustos 2015

Mavi Kivi Bir Ömür Mutluluga Söz Verdi

Söz merasimi

Veeeee...
Büyük gün geldi çattı bide geçti gitti bile a dostlar...
Evet kız isteme ve söz merasimi dün akşam itibari ile gerçekleşti ve benim için en büyük sancılara sebep olan eşik niteliğinde ki geceyi atlattık.

Detaylar detaylar detaylar...
Söz deyip geçmeyin derim çünkü gerçekten benim gibi her şeye titizlenen biri iseniz çoğu kişinin kolaylıkla atlattığı söz merasimi ile gece uykularından mahrum olabilirsiniz.

Öncesinde ve o gün yapılan ve yapılması gerekenler ile ilgili eksiksiz bilgi vermeye çalışacağım. Buyrun buradan mavi kivinin sözüne :)



Yaklaşık on gün süren bir maratondu bizim için söz merasimi. Uzaktan gelecek misafirlere ve damat beyin ailesine uygun olan tarih bir kaç gün içinde tespit edilip belirlendi. Perşembe gecesinin kız isteme merasimi için uygun olacağına karar verildi ve bu hayırlı günde buluşmak üzere karar verdik.

Evet tepsisi damat fincanı söz tepsisi

Hazırlıklar sırasında adetlere göre hareket etmeyi tercih ettim. Dolayısı ile hazırlamam gerekenler listemde evet tepsisi, misafirlere dağıtılacak havlu ve çember sepeti, söz tepsisi ve damat fincanı vardı.

evet tepsisi

Eskiden sözde verilen bohça artık yerini evet tepsisine bırakmış vaziyette. Evet tepsisinin için de damat bey için bir atlet bir boxer ve bir çorap bulunuyor. tam ortasına konulan ve içi boncuklara çiçeklerle dolu olan bir kadeh ile sabitlenen tepsi tercihinize göre bir tül ile sarılarak süsleniyor. Ve damat beyin ailesine misafirlikten ayrılırken veriliyor.
Hatıra havlu ve çemberi

Yine misafirlere dağıtmak üzere hazırlanan havlu ve çemberler. Erkekler için havlu bayanlar için çember. Evet tepsimize uygun renkte altın rengi kesere yerleştirerek dağıtmayı tercih ettik bu hatıralarıda.


Söz tepsisi tabi ki gecenin şah damarı. Benim söz tepsim yengemden hediye geldi bana. Çokta uğurlu geldi gerçekten.

damat kahvesi

Ve tabi ki damadın fincanı :)

İnternette o kadar çok çeşit var ki insan ne seçeceğini şaşırıyor inanın. O yüzden bende biraz ordan biraz burdan bir karma oluşturdum ve ortaya böyle birşey çıktı.

Gelelim gecenin detaylarına. Kendi misafirlerimizin gelmesinin ardından konuklarımızda saat 8:30 da kapımızı çaldı. Ellerinde büyük bir çiçek ve bir tepsi çikolata ile. Burada bir +parantez herşeyi benim seçemem izin verildi ve böylece yarın evimize götüreceğim çiçeğinden çay ikram edeceğim tepsiye kadar kendim beğendim. Sağolsunlar bu konuda gerçekten çok şanslıyım.

Misafirlerimiz yerlerini aldıktan sonra ben içeri girip tek tek hepsine hoş geldiniz dedim ve tekrar odadan ayrıldım. Kısa bir giriş sohbetinden sonra güzel bir girizgah ile erkek arkadaşımın eniştesi sebebi ziyaretlerini belirtti ve ailemden alınan onay ile ilk resmi adım atılmış oldu. Söz yüzüklerimizin takılması için tekrar odaya davet edildim ve amcam tarafından mutluluk simgelerimiz parmağımıza geçirilerek kurdelemiz kesildi. Kısa bir tebrik faslından sonra ben tekrar odadan ayrıldım.

Kahveler hazırlandı ve içeriye servis başladıı. Herkes kahvelerini keyifle yudumlarken son olarak damat beyin kahvesi de kendisine tarafımdan ikram edildi. Tuzlu olmasını beklediği kahve beklediği gibi tuzlu değildi çünkü kıyamadım :) Şekerli hazırlanan kahvenin içine sayı ile 5 yada 6 tane tuz taneciği attım usuldendir diye.

Kahve ikramının ardından yaş pasta, kuru pasta ve meşrubat ikramına başlandı. Herkes keyifle tabağındakileri yerken güzel bir sohbet ve ardından getirilen çikolatalar açılarak tüm konuklarımıza ikram edildi.

Hatıra olarak alınan havlu ve çemberler misafirlerimize dağıtıldı. fotoğraflar çekildi ve evet tepsisi erkek tarafına teslim edilip güzel dilekler ile gece sona erdi.


Ve geceden geriye iki tane heyecan dolu kalp, keyifli gönüller ve gülümseyen yüzler kaldı. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bloglar
mobilya kulübü