4 Ağustos 2015

Misafirimiz vardı - Tanışma Faslı :)

Tanışma Merasimi

Evlilik arifesinde yapılacak o kadar çok şey var ki. İçine girince anlıyor insan yavaş yavaş. Meğer ne zorlu çetin bir yolmuş bu evliliğe giden yol. Sadece kız tarafı olarak sölemiyorum bunu. İki taraf içinde epey sancılı geçiyor emin olun. Yine gözünüz korkmasın çok tatlı heyecanlar çok güzel yorgunluklar bunlar. :)

Erkek arkadaşımın ailesini evimizde ağırladık geçtiğimiz Perşembe günü. Sadece bayanlardan oluşan bir topluluk olarak geldiler ve bizde sadece bayanlar olarak karşıladık kendilerini. Yaklaşık 30 kişi falandık toplamda.

Kapı da güzel bir kaşılamanın ve kısa bir tanışma faslının ardından sohbetler ve ikramlar başladı. Hepsine tek tek değinicem bu yazımda.

Tanışma merasimi çiçekleri ve pasta

Erkek arkadaşımın ailesi iki çiçek ve bir pasta ile çaldılar kapımızı. İlk resimde gördüğünüz mor güller ile süslenmiş beyaz orkide annem için getirilmişti. Orta resimde kır çiçekleri ise benim için.
Bu evrede yaptığım araştırmalara dayanarak söyleyebileceklerim; kız evine gidilirken nişana kadar canlı çiçek götürülmesi uygun olanmış. Ta ki nişan için gidildiğinde götürülecek yapay ve büyük çiçek artık kalıcı olunacağını ve kızını almaya geldik sözünü temsil edermiş. Pasta erkek arkadaşım ve ailesinin tercihiydi. Çokta güzel oldu. Onuda dilimleyip misafirlerimize ikram ettik ve tatlı sohbetimize tat kattı. Ama tanışmanın bu evresinde tatlı yada çikolata da götürülebilir.

Peki ben ne giydim?
Mango kruvaze kesim elbise

Mangodan aldığım kruvaze kesim siyah elbise ve altına Bambiden aldığım bordo ile vişne çürüğü arası rengi olan süet yüksek topuklu sandalet.

Gelin adaylarına tavsiyem o gün kesinlikle rahat olmanız. Aldığım elbisenin modelini çok beğenmiştim. Servis yaparken frikik vermemek adına göğsünü de tutturduk her şey güzeldi. Taki misafirlerimiz gelmeden hemen önce oturana kadar. Sadece 3 - 4 saniye oturdum ve elbisenin eteği tamamen kırıştı. Tekrar çıkarıp ütülemek zorunda kaldık.

Yine dikkat edeceğiniz başka bir konu elbisenizin yada eteğinizin boyu olmalı bence. çok mini bir elbise ile o gün çok güzel görünebilirsiniz ama inanın servis yaparken çok zahmet çekersiniz. Yine aynı şey çok uzun elbiseler içinde geçerli. Elinizde kahve tepsisi varken elbisenizin ayaklarınıza dolandığını düşünsenize bi.

Ayakkabı konusuna gelince, benim gece boyu en büyük sıkıntım ayakkabılarım oldu. Evet çok şıklardı çok rahatlardı ama belli bir süre ayakta kalıp servis yaptıktan sonra ayaklarınız acımaya ve şişmeye başlıyor. Bu yüzden ayakkabı seçerken uzun süre ayakta kalacağınızı göz önünde bulundurun derim.

Misafirlerimiz akşam geleceği için akşam üzeri kuaföre gittim ve saçlarıma hareketli fön çektirdim. İşte bir pişmanlık daha. Sıcak bir yandan heyecan bir yandan saçlarım yarım saat içinde indi bir de yetmezmiş gibi bana gece boyunca servis yaparken eziyet oldular. Yanlışım yoksa 1 buçuk saat sonra falan saçlarımı tepeden topladım ve huzura kavuştum. :)

Misafirimiz var - İkramlarımız

Gecenin ikramlarına gelince :)
Bu noktada size en büyük tavsiyem o gün kullanılacak herşeyi bir gün önceden hazırlayıp boş bir masanın üzerine indirmeniz. Çünkü o telaş ile ne cezve bulabilirsiniz nede fincan. Tabaklarımızdan kahve yanına ikram yapacağımız çikolata kaselerimize kadar herşeyimiz hazırdı bizim bereket. Kendinize mutfakta yardım için eline hızlı ve becerikli en az iki akrabanızı seçin. Çünkü hem servis hem hazırlık evresini aynı anda yapmanız mümkün değil. Boşuna kendinizi helak etmeyin :)

Bizim planımız iki kahve makinesi ile çay için elektrikli semaveri kullanmaktı. Misafirlerimiz gelmeden hemen önce semaverimizi hazırlayıp fişe taktık. Misafirlerin gelmesinin ve tanışma faslını hemen ardından Türk kahvesi servisimiz başladı. Ancak atladığımız birşey vardı. İki kahve makinası, Semaver ve ışıl ışıl bir evi sigortalarımız kaldırmadı ve iki sefer karanlıkta kaldık. :) :)

Kahve makinelerinden birini iptal ederek yolumuza bir makine bir büyük cezve ile devam ettik.
Kahve servisinin ve kısa bir soluklanmanın ardından tabaklarımız hazırlandı. Biz ikram olarak bir patatesli bir peynirli gül böreği, rus salatası, haşhaşlı tatlı, kakaolu kurabiye ve tabi ki böle günlerin vazgeçilmezi sarmayı tercih ettik. İkramlarımızın yanında çay servisi yaptık.

Herkes çaylarını içip kafi diyene kadar çay servisi devam etti ve daha sonra getirilen pasta dilimlenerek yanında kola, meyve suyu, ve meyveli gazoz ile servis edildi.

Gecenin sonuna gelindiğinde en kısa zamanda iadei ziyaret dilekleri ile vedalaşıldı ve herkes evine dağıldı.

Güzel heyecanlı ve yorucu bir geceydi.

Ama Rabbimin her genç kıza bu heyecanını yaşatmasını dilerim.

Yazıyı yazarken bile yüzümde beliren tebessümün hiç bir maddi karşılığı yok bu dünyada çünkü :)

4 yorum:

  1. ben de evliliğimde 1 yılımı doldurdum ve ilk günlerimi, hazırlıklarımı düşündüm geçenlerde.. hepsi çok güzel tatlı anılar, Allah huzur sağlık versin gerisi boş bence.. :)

    YanıtlaSil
  2. Doğru söylüyosun... Allah hiç bir çiftin ağız tadını bozmasın inşllh bir ömür :)

    YanıtlaSil
  3. Yakın bir zaman içerisinde ben de bu heyecanları yaşayacağım için biraz gerginim sanırım. Hayırlı uğurlu olsun! Takibe aldım ve sizi de bloguma beklerim. http://bengetirdimsizibuhale.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o gerginliğin ne demek olduğunu en iyi ben anlayabilirim şu an :) Kolay gelsin sana şimdiden :)

      Takipteyim :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bloglar
mobilya kulübü