14 Ocak 2016

Örgü Battaniye Sevdam Vol 1

Koltuk Şalı

Daha önce Papatya Mimi yazımda bahsettiğim gibi yün ile duygusal bir bağım var bir türlü çözemediğim :)

E dolayısı ile bu sevda çeyiz hazırlıklarına da yansıdı :)
Yünden yapılmış battaniyeler, kırlentler, koltuk şalları beni benden alıyor nedense. Gelelim yeni çeyiz projemize :) :)

Buyrun burdan :)






Eskiden anneanne ve babannelerimizin divanlarının koltuklarının üzerine örttükleri şu kare kare rengarenk battaniyelere merak sardım bu ara. E tabi hemen harekete geçtim renkler seçildi yünler alındı ve başladı hummalı bir çalışma..

Ben battaniye değilde çalışma odamda bulunacak kanepenin üzerine atmak için bir koltuk şalı yapmayı tercih ettim. Evimizde Toprak tonlarını tercih edeceğim için uygun olması için krem, yeşil, açık gri ve renk katsın die bordoya dönük bir kırmızı tonu seçtim.


Malzemelere gelince tuhafiyelerde makine yünü diyerek bulabileceğiniz ince parlak yünlerden kullanıyorum. Bide 4 numara tığ tabi ki :)

Koltuk şalı olacağı için çok büyük ve dikdörtgen bir örtü tercih etmedim ben dolayısı ile eşit karelerden oluşan sekiz parçanın bir birine birleştirilmesi ile oluşacak bu şal.
Her kenarda 8 kare olarak hesapladım ben ve dört renk ile ortaya böyle bir tablo çıktı... Dilerseniz renk sayısını artırabilir yada ölçüyü büyütmek için kareleri fazla hesaplayabilirsiniz. Her renkten her karede 2 tane olacağı için benim şalım da 16 yeşil, 16 kırmızı, 16 gri ve 16 krem kare olacak. En son kareleri birbirine eklemek için lacivert kullanılacak ve kenarlarına lacivert ile püsküller eklenecek.

Gelelim yapılışına :)

Öncelikle 8 ilmek çekip bir halka oluşturuyorsunuz. Bu ilmek sayısını elinizin genişliğine göre yaralayabilirsiniz. Daha sonra halkanın içini doldurmak için 4 tane 3lü trabzan çekiyoruz ve üç ilmek atıp yeni bir 4 tane 3 lü trabzan çekiyoruz. Bu şekilde 4 yaprak oluşturup ilk sırayı bitiriyor ve halkanın içini dolduruyoruz.

İkinci kata başlıyoruz ve bu sefer 3 trabzanları boşluklara gelecek şekilde çekiyoruz yine aralara 3 ilmek atıyoruz. İkinci ve daha sonra ki sıralarda önemli olan arttırma yapmak. Dolayısı ile tam köşelere gelindiğinde burada ki boşluğa bir tane yaprak değilde 2 tane yaprak ve 3 ilmek sığdırıp
köşe oluşturuyorz ve böylece arttırma yapmış oluyoruz.

Bu şekilde arttırma yaparak 10 sıra olacak şekilde kareyi örüyoruz. Bu şekilde on sırayı örüp bitirdiğinizde elinizin sıklığına göre 20 - 25 cm kenar uzunluklarına sahip kareler elde ediyoruz.
Daha büyük yada daha küçük kareler elde etmek isterseniz sıra sayısını azaltabilir yada arttırabilirsiniz.

Bitmiş halini yine paylaşacağım burada...

Heves edip eline tığla yün alanlara şimdiden kolay gelsin bu arada...

:) :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bloglar
mobilya kulübü